Obehagligt men fantastiskt!

Ikväll hände något konstigt, läskigt och obehagligt men samtidigt helt underbart!

När jag stod i duschen så hörde jag plötsligt mormors röst i huvudet.
Har ingen aning om vad hon sa, men jag vet att det var en kort mening och efter det kom hennes skratt!
Bara sådär på nån sekund, hörde jag henne säga nått och hennes fantastiska skratt som kunde få vem som helst att dra på läpparna!
Direkt tänkte jag, oj vad jag saknar henne. Jag ska nog ringa henne när jag duschat klart!
MEN! Efter ytterligare bara några sekunder, så kom jag på. Att det går ju inte. Hon är ju en ängel nu.

Det var så otroligt läskigt och obehagligt att jag efter flera år fortfarande kan "glömma bort" att hon inte finns här hos oss längre! Vad kom det ifrån liksom?
Men samtidigt så var det så sjukt jäkla underbart, att jag hörde hennes skratt! Att jag faktiskt minns hennes röst och hennes skratt. Som så många gånger varit rädd för och inbillat mig att jag glömt. Men det har jag inte.
För helt plötsligt, så hörde jag det bara!!

Mormor, hjälp vad du är saknad!! <3
Jag älskar dig så!
Skulle så gärna vilja att du fick träffa min Mats! Du skulle älska honom, för han har humor. Precis som du!
Skulle så gärna vilja att de barn jag förhoppningsvis får i mitt liv tillsammans med M fick träffa dig, lära känna dig.
Att du fick vara med på vårt bröllop!!! Se dig sitta där och gråta av lycka när jag kommer in och är så vackrare än någonsin :)
Skulle göra allt för att få tillbaka dig!
<3


Kommentarer
Postat av: Lovisa

<3

2011-12-07 @ 10:45:18
Postat av: Anonym

Lilla gumman! vad fint du skriver...

Jag tänker också extra mycket på mormor nu .. kanske för det är juletider... och hon saknas...

2011-12-07 @ 23:06:41
Postat av: Annie

Gumman. Du skriver så fint. Får tårar i ögonen av din text.

Din mormor var underbar!

Vi ses kanske till jul, då ska vi skÅla för den bästa nyheten som kom för några dagar sedan :) puss

2011-12-10 @ 18:33:59
Postat av: Annie

Gumman. Du skriver så fint. Får tårar i ögonen av din text.

Din mormor var underbar!

Vi ses kanske till jul, då ska vi skÅla för den bästa nyheten som kom för några dagar sedan :) puss

2011-12-10 @ 18:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0