Sover i en bur

Har fortfarande inte fått hämta hem min hund! :(
Det visade på ultraljudet att han har en kronisk inflammation i tunntarmen! :(
Imorgon ska de förhoppningsvis göra gastroskopi, och då kan de se mer exakt se vad felet är och "hur stort" felet är!
Har vi otur kommer de inte hinna med gastroskopi imorgon då det tydligen är ett ganska stort ingrepp, och få får jag hämta honom imorgon och komma tillbaka på en inbokad sådan!
Veterinären sa att om det är lindrigt så är det bara fortsätta att ge honom den mat han äter, och kanske att vi får hem en medicin som vi kan ge honom de gånger hans inflammation blossar upp då den kommer göra det lite då och då. Speciellt de gånger han får i sig saker som gör att tarmen får jobba! Så han får endast äta sitt veterinärsfoder, inget annat.
Har vi otur så hjälper det inte bara med det ovan, utan han kanske måste gå på medicin hela livet. Cortison, vilket förkortat livet otroligt, och kanske till och med gör så att han får lida de åren han lever. Vi får verkligen hoppas på att DET INTE ÄR SÅHÄR FARLIGT!
Det kan också vara så att varje gång han får anfall måste vi komma tillbaka, vilket både blir svin dyrt och jobbigt speciellt för honom med även för oss!

Det finns inte i min värld att det inte ser bra ut, att det inte kommer bli som "första alternativet" jag skriver om!
Jag har en bra magkänslan och den brukar stämma! SNÄLLA
MORMOR, ta inte upp honom till dig än! Låt han vara här nere med mig i minst 10 år till, han är ju min pälsbäbis!! Min bästa vän!! <3

Ikväll har jag inte tänkt så mycket negativa tankar, vi vet ju som sagt inget förrän efter gastroskopi och min magkänslan är ju faktiskt bra :)
Jag har myst tillsammans med fina vänner och mitt hjärta ikväll. Det vart såklart vår fina brasa på tv:n och glögg,pepparkakor,lussebullar, och skumtomtar. Vi spelade lite kort och lyssnade på julmusik! En riktigt mysig kväll! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0