Tillbaka, iaf ikväll

HEEEEJJJJ!!!!


Yes, i´m alive. 
har bara inte haft någon lust att sitta vid datorn under julen :)

Men tänkte dra lite kort och snabbt vad som hänt i mitt liv de 6 dagar jag inte bloggat. Dock kommer det inga bilder idag, det får bli när jag kommer hem från Sälen för då har jag tagit tusen bilder där också :) 

Vi åkte iaf hem till Nyhammar i torsdags, hade en lugn och skönt kväll. Slog in lite julklappar :)

På fredagen åkte vi in till stan för att först åka till farfar och Kerstin (farmor), för lite julfika och mys.
Vi var där i ca två timmar, trevligt. Sen åkte jag och fika med Tessan, som det för övrigt var underbart att se.. och sen var även Isspiss, Sandra och Calle med :). super trevligt. 
Efter att jag hade fikat med dom och M hade fikat med sina grabbar, gick jag och M på stan för att köpa de sista julklapparna. 
När vi sedan kom ut till Nyhammar hade även Karin (M:s syster från Sthlm) hennes Scotti och deras lilla Ebba kommit dit. Traditionen är att äta skinkmacka, vilket vi såklart gjorde och spelade även bingolotto. Såklart vann vi inte ett skit. Jäkla lureri... 

På självaste julafton gick jag upp vid 5 med mitt hjärta som skulle in till stan och jobba vid 6.. stackarn.. Inte alls kul att han skulle jobba 6-18 på julafton.OGILLA som tusan. 
Men jag släptte av honom vid jobbet för att sedan åka ut till Hagge. La mig och sov i nån timme till innan det var dags för den tradiotionella grötfrukosten hos mammsen tillsammans med syster och Jeppe :)
Vi gav småtjejerna sina julklappar från mig och Lovisa för hon skulle också åka och jobba sen. Dom fick en varsin onepeace och en varsin lila filt.. Hur lyckliga som helst blev dom. Vilket gör storasyster så varm i hela kroppen :)
Det var en ganska lugn julafton ute i Hagge, med julmat och tomte. 
Vid fem åkte jag in till M:s familj för att umgås med dom, plus att M slutade ju vid 18, så när han kom så delade vi ut de vuxna paketen, som också är tradition. Man lottar vilken man ska köpa till, sen ska man rimma på sitt egna. Jag hade köpt två ljusstakar till M:s syster Karin... så mitt rimm blev lite snuskigt osv. ;) haha ni är förvånade över det förstår jag ;) Kul blev det iaf, och det roliga var att dom sa att förra året var jag såå nervös (var min första jul med dom då), och där skulle jag sitta och läsa upp mitt rimm.. och sen nu, ett år senare kommer jag med ett snuskrimm.. haha det var lite kul. 
Vi spelade lite sällskapsspel och vid 21 skulle mitt hjärta sova igen för att sedan jobba 6-18 på juldagen också. Jag åkte ut till mammsen för mys och vid midnatt åkte vi in på midnattsmässa. Det roliga var att vi trodde det började tolv, så vi kom dit typ tjugo i.. Och vi sa båda två att vi var stolta och att det var lite roligt för den enda gången vi är i tid, var tydligen nu när vi skulle till kyrkan ;) haha. men sen visade det sig att det började halv tolv, så vi var visst inte så tidiga iaf ;)
Det var iaf en super mysig avslutning tillsammans med min bästa mamma för denna julafton <3

juldagen hände det inte så mycket speciellt på dagen, jag åkte ut till Nyhammar för att leka lite med Ebbis och sen var det dags för att tagga till för fest. 
Vi var hemma hos Sara och Alle, super trevligt. Tack så mycket. 
Vi drog sedan vidare till folkan och det var riktigt skoj faktiskt. Stod på dansgolvet tills det var dags för att gå hem.. Eller hem och hem ,vi gick till Davva på efterfest och kom hem vid halv sex.. men det är väl så det ska va ;)

Dagen efter mådde jag som ett lass jävla skit. Ville inget annat än att spy, vilket jag inte gjorde för det kom andra vägen istället som tur var.. för mycket info? okej.. men jag spydde iaf inte. SKönt det. 
M var en riktigt klippa den dagen, gick och köpte pizza till oss och packade ihop allt hos hans syster innan vi åkte ut till Nyhammar.. vilket var typ klockan sex för jag låg i sängen till typ fyra.. haha 
Hade sån ångest för att åka till Sälen och vara full flera dagar... men den ångesten är borta nu ;)

Idag har jag varit hem tilll pappsen och bara umgåtts lite med honom. Super mysigt för det händer inte varje dag. Sen gick jag en snabbis på stan... handlade inget annat än massor med alkohol inför Sälen. 
M åkte dit idag men massa grabbs, och jag åker dit imorgon med fler grabbs och två girls. 
Det kommer bli huuur kul som helst. :) Vi är tolv pers som åker upp.. 

Kommer försöka blogga lite under veckan.. men framförallt ta massa kort som kommer upp här sen... kanske inte alla ;) men många!

Har iaf haft det super här hemma i Dalarna över jul och bara umgåtts med min underbara familj, Mats underbara familj och våra underbara vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0