Helg hemma i Ludvika

Jag har haft en riktigt bra helg hemma bland alla mina nära och kära och fått en massa glädje och kärlek :)

I fredags kom jag och M till Ludvika strax efter ett. Vi tog oss lunch hemma hos Fadi (det är väl ett måste när man kommer hem??). Han var lika glad som vanligt över att se oss, han gör så himla god mat och han är så söt så jag vill krama ihjäl han!
Efter en lite tripp på stan gick vi hem till Maria (M:s äldsta syster), även Maria (mellan syster) kom dit tillsammans med sin man och yngsta dotter. Sedan hade vi lite födelsedags fika för Mats och Maria och som fyllt år :)Det var jag och M som bjöd på en riktigt god chokladtårta!
Sedan drog vi vidare hem till pappasen och Izze där även Jeppe och Lollo var. Det var ju fredag så därför bjöds det på pommes (som Izze själv fiterar, skit gott), kyckling, beasås och sallad. Sjukt gott.
Senare var det fest med tjejerna hemma hos Tillis. Det var en mycket mycket mycket trevlig kväll med en massa tjål, vin och dans :) Helt perfekt!!!
Krogen däremot. Den sög!!!!  Är det inte hemskt när man som 20 (snart 21) känner sig för gammal för att kunna gå ut på krogen i Ludvika????. Jooo, fyfan. Men det är sanningen. Man kände typ inte igen en enda. Som tur var kunde jag, Gylling och Carro dansa och ha skoj ändå. Men nja, krogen i Ludvika. Ingenting som kommer locka mig ett enda dugg längre.

I lördags jobbade jag faktiskt på J&M mellan 10-15. Orkade väl kanske inte göra det, men jag är en fattig jävla student så jag tackade ja när hon bad mig.. Min super söta vän CallePonk kom och hälsa på mig ett ganska långt tag på jobbet, det var kul. Väldigt snäll människa det där :)
Efter jobbet åkte jag och M till ishallen för att se han systerson Albin spela hockeymatch. Skit söta ungar, typ 5 och 6 år gamla.. :) riktigt gulligt när dom åker omkring där på isen. Riktigt duktiga!
Efter matchen åkte jag hem till Hagge för att bara mysa och njuta av att vara i Hagge tillsammans med mamma och alla systrar <3 Och vet ni vad? Jag gick och la mig 21:45 den kvällen. Helt sjuk. Kan inte ens minnas sist jag gjorde det, måste vara typ tusen år sedan.

Idag har jag bara varit i Hagge och haft mys med mamma och småtjejerna.  Det var meningen attt båda trollen skulle följa med mig till Örebro på eftermiddagen. Men Hanna hade feber, så det blev en febrig och gråtandes lite tjej kvar hemma i Hagge. :( Tyckte så synd om henne, hon var jätte ledsen när hon inte fick följa med.
Däremot tror jag att Hilma var ganska så nöjd när hon skulle få Tinna för sig själv ;) Vi har gjort pizza här och haft mys i soffa, nu sover hon som en stock.
Vad som händer imon beror lite på, vi får se..

Nu ska jag pussas med M innan jag går och lägger mig. Är trött fast jag sovit i 12 och en halvt timme. Gick ju som sagt och la mig 21:45 igår och vaknade 10:20 imorse.. Sjukt, men skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0