nu vet jag!

Igår när jag var på gymmet och kämpade röven av mig på crosstrainern så kom det en lugn låt på radion. Hatar när det kommer lugna låtar när jag tränar.
Men denna gång var det "i´m moving on"... tror den var med i melodifestivalen någon gång.
Tycker iaf att den låten är väldigt bra.
Och utan att jag tänkte på det (vilket jag gör jämt när jag hör denna låt utan att tänka) så sjunger jag alltid extra högt och vevar med hela högra armen (svårt att förklara) som om att jag verkligen menar det jag sjunger, när meningen "nothing will break me down" kommer...
Jag älskar den meningen, den är så sann. Man ska klara sig själv och inte låta någon/något bryta ner en totalt. Man ska vara stark. Så själva buskapen med meningen är något jag älskar.
PLUS att jag har ett sånt minne till just denna mening, till min mamma. När den var ganska så ny så minns jag att hon hade hämtat mig i Ludvika på kvällen och vi skulle åka hem till Hagge.. Och när vi åker i bilen så kommer denna låt. Och alla som känner min mamma vet hur "tokig" hon är.. och när denna mening kom. så sjäng hon allt vad hon kunde. "Nothing will break me down"!!! samtidigt som hon veva för fullt med armen (precis som jag gör jämt när jag hör denna mening nu, säkert för hon gjorde det)... och efter den meningen så kommer det typ som en smäll. och då slog mamma i ratten. Och sen skrattade vi. Jag tyckte mamma va så söt. Hon verkligen menade det hon sjöng och det var som om hon ville skrika och visa bestämt för mig att så är det.. Ingenting ska få knäcka dig min dotter. typ :)
Berättade detta för mamma och även hon minns när vi åkte i bilen och hon sjöng detta den kvällen. :)
Så nu vill jag tatuera in, nothing will break me down" på min underarm. :)..
Till och med morsan tyckte det var bra. Hon som hatar tatueringar. Så det känns ganska så bra. Men ska suga på karamellen ett tag (plus att jag inte har råd nu) och se om nån vecka hur jag känner. Men just nu så känns det ritkigt bra... Har både ett minne till min bästa mamma till just den meningen, plus att jag älskar budkapet med den.
Nu ska jag ha fredagsmys med min snygging utan päls och min snygging med päls ;)

Kommentarer
Postat av: Tuss

Låter supersnyggt ! :)

2011-02-23 @ 13:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0