Utan hund igen! :(

Helvete säger jag bara. HELVETE!
Jag vet inte alls vad det är som händer. Men jag kan säga att i torsdags när dom sa på Strömsholm att Alvin var helt frisk så var jag faktiskt lite skeptisk.. Men tänkte att jag skulle vara glad för det, eftersom jag inte vill något annat än att han ska bli helt frisk.
Men han hade fortfarande svårt att äta varje dag, vill liksom inte ha maten. I söndags så spydde han. Igår så bajsade han lite löst.
Idag, var det värst. Varje dag hoppas Alvin upp till mig och Mats i sängen för lite morgonmys.. Såå mysigt. Han brukar alltid ligga kvar ca 30 min, sen tycker han att det blir för varmt. Men imorse låg han typ från sju tills vi alla gick upp kl tolv (tog sovmorgon ;). Tänkte inte så mycket på det, tyckte bara att han var mysig. Sen när jag gick ut och gick med honom så började han springa och krypa ihop och pipa och gnälla (precis som han gjorde först i början när han vart sjuk). När vi kom in så fortsatte han så han höll väl på i ca 10 -15 min. Jag fick sån jävla klump i magen och satte mig på golvet för jag ville kramas med honom. Då kommer han och trycker sig mot mitt bröst och har svansen mellan benen och bara njuter av att jag klappar honom. Och han vägrade som vanligt äta, men om jag höll maten i mina händer så käkade. SÖT ÄLSKLING. Tyckte så himla synd om honom och förstod på en gång att det var något fel.
Fick åka TILLBAKA till jävla Strömsholm. (kul att man känner igen typ alla som jobbar där nu).
Tog kissprov, vilket visade att ännu mer värden var dåliga (precis som i början när han var sjuk) det var tex. för mycket vita blodkoppar, för lite protein och fortfarande okoncentrerat. osv.
Alvin hade åter igen fått en inflammation i urinledaren. Vilket han fick sist han var utan medicin i tre dagar igen. Alvin blir alltså sjuk så fort han inte får äta antiinflammatorisk medicin. Men veterinären ville åter igen skicka hem oss med medicin för att sedan återkomma och om det inte var bra då, så skulle det göras en större undersökning. Men då blev både jag och Mats irriterade. Skickat hem oss med medicin är det dom har gjort i mer än en månad för att se om han ska bli bättre, vilket han blir men så fort vi slutar - då blir han sjuk. Så vi sa att då tycker vi att ni ska starta denna "större utredningen" redan nu. Vilket hon förstod.
Så vi fick åka hem till vår kära lägenhet utan vår lilla Palvis. :( Vet nästan ingenting, typ bara att hon dom ska ringa imon och berätta vad det är för utredning de ska/har gjort osv.
ALLA FÅR HÅLLA SINA TUMMAR!!
Nu är jag bara så ledsen och besviken att vi ska få bli irriterade och säga till för att de ska göra en "större utredning" efter 6 veckors försök med medicin.
Stackars min älkslingsgris. Blir så himla orolig. Men jag måste hålla HOPPAS PÅ DET BÄSTA!
Nu måste jag tvinga mig själv att somna. Ska vara i skolan mellan 9-16.. Bläää vad jobbigt.
Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0