Jag är inte mer än människa!

Hejsan Hojsan Tjosan!

Jag har bara jobbat, lagat mat, ätit och myst med M hela veckan. Mina dagar ser ut ungefär sådär. Jag hinner inte riktigt med så mycket mer. Har varit så förkyld med nu äntligen efter två veckors vila har jag satt igång med den älskade träningen igen!
Jag slutat ju 15 på fredagar så jag är hemma vid 16, så då ska jag faktiska ta årets första PW. UTE och inte inne på nått jäkla rullband! Underbart! :)

Våren är här. Tror jag. Snart iaf! Shit vad det bara spritter lycka i kroppen inom mig av de soliga dagarna vi haft (låter som en gammal kärring sitter och skriver här) haha! Nej men en extra glad Torsten har jag nog varit de senaste dagarna tack vare solen. :)

Men mitt i bland alla vårkänslor har det var många blandade känslor på jobbet. Speciellt igår. På torsdagar har vi en ÅP grupp, vi träffar samma 5 kvinnor varje torsdag i tre timmar. Igår var tredje gången. Nu har man hunnit lära känna dom lite. En av dessa kvinnor påminner så sjukt mycket om mig själv! Vi är så lika på många sätt. (självklart väldigt olika på vissa också). Men hon berör mig verkligen! Och igår hade hon en så dålig dag. Hon grät och berättade så hemska men också så fina saker.
Och då. Då. Grät. Jag. !!!!! Eller grät och grät jag satt där och fällde tårar bland alla andra i gruppen. Det var så sjukt mycket känslor på en och samma gång. Ville klappa henne på axeln och berätta vilken stark jävla kvinna hon är. Men också krama om henne och låta henne gråta ut på min axel.
Det vart iaf en jobbig eftermiddag då det var en tuff dag för nästan alla fem kvinnor. Det är fina kvinnor. Men trasiga. Och det gör ont i mig när dom sitter där och berättar om sina hemska liv. Gråter för att dom dricker. Gråter för att dom inte får dricka.
Det kanske är extra jobbig för mig i början, vad vet jag. Men jag visste att jag skulle få det tufft i det här jobbet. Men jag är faktiskt mer än människa jag heller!

För övrigt är det FREDAG. LÖNING. Och det ska bli SOL idag också! :)
Plus att mina tjejer kommer till mig imorgon. Då jäklar ska vi ha kul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0