Skön dag

Goddag!
Det har varit en riktigt bra onsdag idag, och jag tror att det har å göra med att jag inte haft nå ont i magen idag :)
Att det skulle göra sån skillnad på mitt humör och min ork trodde jag faktiskt inte. Men idag har jag varit smärtfri och därför har jag känt mig på topp :)

På jobbet idag fick jag först följa med en man på ett ärende, det var dags för utredning om adhd. Riktigt intressant faktiskt. Men det jobbiga var att jag själv kände igen mig i så många frågor ;) haha. Tror absolut inte att jag har adhd.. Men enligt M och syrran och några fler så har jag någon slags egen miniadhd. ;) vilket jag märkte idag. Haha!
Nej då, men det var kul att se lite av Västerås. Sjukhuset i sig var sjukt mycket fulare än Örebro. Men staden i sig är faktiskt riktigt fin. Och mysig :)

Annars så har jag setat på rummet och skrivit en del på semmet som ska in den 7 mars. Skönt att göra det på jobbet, så jag slipper det hemma sen!
Ett samtal med en ung tjej. Hon har varit med om mycket och jag tycker så synd om henne, men hon är svårt att jobba med. Ger inte alls långs svar. Väldigt trasig tror jag och skör. Pratar man om för känsliga saker ser man att gråten är påväg och snabbt byter samtalsämnet eller skrattar bort det. Men egentligen så är det precis det där sakerna hon skulle behöva berätta för oss, stackarn. Helt sjukt vad trasiga och sköra vissa människor är. Och snäll? Mesig? Som jag är så skulle jag bara vilja krama om allihopa och ta med dom hem. Ge dom tak över huvudet (då många är bostadslösa), trygghet, värme, mat och massa massa kärlek. Går ju inte :( men skulle så gärna vilja!

Många tycker nog att jag ofta, kanske jämt är så himla positiv och bara älskar livet hela tiden. Men jag ska säga er att jag gör verkligen det. Självklart har väl mitt liv också sina brister någonstans här och någonstans där. Men shit vilket jävla underbart liv jag har! Vilken tur i livet jag har och framförallt har haft med min familj och mina vänner.. Och M!!!
Skulle ni också bli påminda om detta varje dag så skulle ni också tänka på hur underbart liv ni faktiskt har! Det finns så många som så gärna skulle vilja byta med oss, som har haft ett rent helvete från den dagen dom föddes. Jag kan faktiskt inte göra annat än att tycka synd om alla alkisar och narkomaner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0