Nya ormar !

Hej alla!

Idag har varit en skön dag och jag har fått känna på studentlivet igen. UNDERBART!
Under denna praktik kommer vi ha 3 seminarier. Idag hade vi sem 1. 
Vi var klara redan 12:30. Sjukt skönt. Åt lunch tillsammans med Emelie i skolan. Super trevligt. 
Vid två åkte jag in till stan för en fika tillsammans med Linda från mitt jobb! :) Vilket också var super trevligt. 

Efter det gick jag iväg för en synundersökning då jag känner att mina ögon hoppar lite när jag läser och det känns som att min syn blivit lite sämre. 
Mycket riktigt. Torsten känner sina ögon. 
Har en "dold skelning", vilket menas med att när jag läser och mina ögon inte får ha fokus på samma bokstav, hamnar den ena ögat i viloläget. Så är det, och så ska det vara. MEN när mitt högra? öga hamnar i viloläge skelar det iväg lite. Inte så att det syns, men så att det märks när jag läser. Det är alltså därför jag hamnar på fel rad lite då och då, vilket jag trodde var att jag hade brytningsfel elller nått sånt. Men nej det var en dold skelning. 
För att få bort detta behövde jag mer stykra på mina läsglasögon. 
Så idag blev jag 1000 kr fattigare men 2 glasögonrikare + att det kommer bli så mycket skönare och lättare för mig att läsa igen. Tycker 1000 spänn för 2 glasögon är väldigt billigt ändå så jag ska väl inte klaga. 

Nu ska jag snart laga mat, pommes, sallad, kött och bea får det bli denna lill-lördagen :)
Sen ska vi ha Big-Brother maraton då vi ligger efter med två program och sen ett  nytt kl 22! Myspys!

Lägger upp bilder på mina två nya galsögon, dock får jag inte hem dom förrän om två veckor :/


Det blev ett par svarta "standard" glasögon som passar till allt. Snyggt och proffsigt! :)


Sen blev det ett par "moderna", som är både fula och tuffa på samma gång ;) haha Ni fattar!

Imorgon ska jag ÄNTLIGEN röntga min mage. 
Ska bli så sjukt spännande och jag hoppas av hela mitt hjärta att de hittar felet så det kan få ett slut. Orkar inte mer. Har däremot (ursäkta) bajsat bra nu sen det vart sådär jätte stopp. Men magsmärtan har tyvärr inte gett med sig :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0